لطفا منتظر باشید

شهرک قدس قم

شهرک قدس قم
شهرک قدس قم
۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

شهرک قدس قم: نگینی در دل کویر، گزینه‌ای ایده‌آل برای زندگی

شهرک قدس، همچون نگینی درخشان در دل کویر، در جنوب غربی شهر قم خودنمایی می‌کند و به دلیل برخورداری از مزایای متعدد، به

انتخاب محله برای خرید مسکن تاثیر شگرفی بر کیفیت، امنیت، رفاه و سطح زندگی ما می‌گذارد به گونه‌ای که حتی می‌توان گفت انتخاب صحیح محله برای خرید خانه، نوعی انتخاب سبک زندگی نیز می‌باشد.
امنیت، دسترسی به امکانات و زیرساخت‌های شهری، محیط زیست سالم و عاری از آلودگی، تراکم جمعیت، ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی و نیز زیبایی‌های بصری از جمله مهم‌ترین عناصری است که می‌تواند بر تصمیم ما برای خرید خانه و انتخاب محله تاثیرگذار باشد.
با توجه به ویژگی‌های معنوی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی شهر قم، انتخاب محل سکونت از اهمیت بسزایی در این شهر برخوردار است چرا که انتخاب صحیح و کارشناسی شده می‌تواند آرامشی بی‌نظیر را برای همشهریان رقم بزند.
ما در این مقاله سعی داریم تا به معرفی شهرک قدس، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مناطق شهر قم بپردازیم.
شهرک قدس از جمله مهمترین و زیباترین مناطق شهر قم می‌باشد که در جنوب غربی این استان واقع شده و با محله‌های 45 متری صدوق، بنیاد و صفاشهر مجاورت دارد. دانشگاه قم، باغ پرندگان، بوستان باغبان، بوستان ایران زمین، استخر شهدای دانش‌آموز، رستوران مرتضوی و فروشگاه رفاه از مهمترین اماکن این منطقه می‌باشد. امکانات فراوان رفاهی و البته تفریحی موجود در این منطقه آدمی را برای حضور در مناطق مختلف شهر جهت خریدهای روزمره، بی‌نیاز ساخته و دسترسی به امکانات مورد نیاز خانوار را آسان می‌سازد. وجود خطوط اتوبوس‌رانی در این منطقه برای حمل و نقل به مرکز شهر نیز از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت شهرک قدس می‌باشد.
اصلی‌ترین خیابان شهرک قدس، بلوار ولیعصر(عج) می‌باشد که توسط خیابان شهید آوینی به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است.
بلوار شهید چمران، خیابان هدایت، خیابان پاسداران، خیابان شهید آوینی شمالی و جنوبی، خیابان آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی و خیابان شهید قدوسی از جمله مهمترین خیابان‌های شهرک قدس محسوب می‌شوند.
یکی از ویژگی‌های شهرک قدس، دسترسی به نقاط مختلف آن از مسیرهای متفاوت و مجزا است بدین معنا که می‌توان به ابتدای شهرک قدس از سمت بلوار الغدیر، به اواسط آن از میدان مفید و به انتهای آن از بلوار آیت‌الله بروجردی دسترسی پیدا کرد.
طی سال‌های اخیر، در انتهای خیابان قدوسی، شهرکی با عنوان شهرک شهید سلیمانی در حال احداث می‌باشد که برای سکونت پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی تدارک دیده شده و خرید و فروش واحدهای آن در حال حاضر ممنوع می‌باشد.
اکثر کوچه‌های واقع در شهرک قدس 10 متری می‌باشند و انتهای کوچه با توجه به فضای بیشتر، کمی عریض‌تر هستند اما نکته حائز اهمیت این است که برخی کوچه‌ها از میدان و فضای سبز بهره برده که در مقایسه با سایر کوچه‌ها مرغوب‌تر و پر طرفدارتر محسوب می‌شوند.
در ابتدای احداث شهرک قدس، زمین‌ها به قواره‌های 300 متری با 12 متر بر تقسیم و به فروش رسیدند اما با گذر زمان حدود نیمی از این زمین‌ها به دو زمین 150 متری با 6 متر بر تبدیل شده و اکنون مورد استفاده همشهریان قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که کوچه‌های 95 تا 103 خیابان ولیعصر(عج) شهرک قدس دارای قواره‌های 230 متری با بر 9 متر می‌باشند.
تراکم مجاز برای ساخت منزل در خیابان اصلی -به شرط تامین پارکینگ- 5 طبقه و در داخل کوچه، 3 طبقه بر روی پیلوت می‌باشد که از این نظر می‌تواند زیبایی بصری خاصی را از لحاظ یکدستی نمای ساختمان‌های احداث شده برای ساکنان این منطقه پدید آورد.
از نکات قابل توجه این است که قواره‌های انتهایی کوچه‌ها که به کوه مشرف می‌شوند، به دلیل وجود بالکن(دستک یا پیش‌آمدگی) پرطرفدار تر از سایر ساختمان‌ها شهرک قدس می‌باشند چرا که از 1 الی 2 متر بر بیشتر برخوردار هستند.
قیمت خانه در شهرک قدس با توجه به عواملی همچون مرغوبیت خیابان و محله، از متری 50 میلیون تومان آغاز و تا متری 70 میلیون تومان ادامه دارد به گونه‌ای که خیابان‌های ولیعصر(عج)، خیابان شهید چمران و خیابان شهید آوینی گران‌تر از سایر مناطق این نقطه از استان قم می‌باشند.

جدیدترین خانه های خرید و فروش در شهرک قدس قم

بالا